Bármely új termék piacra dobása nehéz, de egyben izgalmas időszak minden vállalkozás számára, különösen, ha újak egy adott iparágban. Hiába a jó minőség, sajnos ez már nem elegendő a versenyképesség piacon történő megőrzéséhez. A cégeknek egyre attraktívabb ötletekkel kell magukhoz „csábítani” újra és újra a vásárlókat.
Sok esetben a vásárlókat a hirtelen impulzusok, főleg a vizuális ingerek befolyásolják a döntéshozatalban. Ezért is fontos a prémium megjelenés, professzionális termékcímkékkel.
Hét másodperc: egyes marketing szakértők szerint mindössze ennyi idő kell ahhoz, hogy az első benyomás kialakuljon bennük a márkával kapcsolatban.
Bár van az a mondás, hogy ne a borító alapján ítéld meg a könyvet, de a fizikai megjelenés, a külcsín, amit látnak, a véleményalkotásukra nagymértékben hatással van. Nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni, amikor az ember egy új terméket forgalmaz. A csomagolás talán az egyik legfontosabb, ugyanis előidézheti vagy „megtörheti” a márka sikerét.
Az igényes csomagoláson kívül érdemes még olyan apróságok megtervezésére is időt fordítania, mint például a termék címkéje. Nem is gondolnád, de nagyban hozzájárulhat az üzleti növekedésedhez, ugyanis a termékcímke talán az egyik legjobb módja a márka és a célfogyasztók közötti kommunikációnak.
- Tudtad, hogy a fogyasztók 59% - a mindig elolvassa a címkéket, mielőtt megvásárolná a terméket?
- Szintén egy érdekes adat, hogy 60% - uk kevésbé vesz olyan terméket, amelynek címkéje nem tartalmaz elegendő információt.
- Azt pedig még nem is említettük, hogy 56% - uk szerint a felismerhető logók hívják fel a figyelmet a termékekre.
Ezek a statisztikai adatok feltárják annak fontosságát, hogy érdemes olyan termékcímkéket használni, amelyek nemcsak vizuálisan vonzóak, hanem optimalizáltak a fogyasztók által kért információk biztosításához.
A figyelemfelkeltő címke tervezésének kulcsa a „ne mondd - mutasd!” elv.
Nem lehetsz ott minden élelmiszerbolt folyosóján minden potenciális vásárlóval, hogy elmagyarázd a terméked érdemeit. Inkább olyan dizájnelemekre és címkejegyekre kell támaszkodni, amelyek pozitív érzelmet váltanak ki a fogyasztókban. A termékcímke megalkotása sokban hasonlít egy kirakóshoz. Különböző darabokat kell összeállítani, hogy komplett képet alkothassanak, amely teljes (tehát minden követelménynek megfelel) és vonzó is egyben (így a fogyasztók megvásárolják).
1. Lehet a márkád barátságos, mókás, földhözragadt vagy esetleg komoly, a márkaidentitást mindenképpen érdemes megjeleníteni a csomagoláson illetve a termékcímkén. A választott képektől és színektől kezdve a szövegig mindennek kapcsolódnia kell ehhez, mivel kiemelt hatást gyakorolnak a fogyasztói döntésre.
2. Mutasd meg, hogy mi teszi a termékedet egyedivé! Élénk színek használatával felhívhatod a figyelmet a termék különleges jellemzőire és előnyeire, hogy kitűnj versenytársak közül. Azonban fontos, hogy ne vidd túlzásba, mivel a túl sok szín és szöveg a címkén eltántoríthatja az embereket a vásárlástól.
3. A vevők általában mindent tudni szeretnének a megvásárolni kívánt termékről, ezért is fontos, hogy a címke a szükséges információkat, összetevőket, és egyéb fontos elemeket jól olvashatóan jelenítse meg.
4. Hagyd, hogy a minőség kívül-belül megjelenjen! Használj prémium kategóriás anyagokat a címke megalkotásához, ami rengeteget elmond majd magáról a termékről, illetve a különleges odafigyelésről, amivel készült.
Ezek a tippek segíthetnek valami funkcionális, hatékony, és szép megalkotásában, akár magad szeretnéd megtervezni a címkét vagy matricát, esetleg igénybe vennéd egy profi szakember segítségét.
Ha utóbbi a szimpatikusabb, akkor a grafikus részlegünk örömmel áll a rendelkezésedre. Csak küldd el számunkra e-mailben, vagy anyagleadási felületünkön a matricákra szánt szöveget, logót, képet stb. Ezek alapján egy látványtervet állítunk össze, amelyen természetesen további változtatást is kérhetsz.